Dae liorzh, zero lastez-1 / Défi jardin, zéro déchet-1...

 Koukou d'an holl, Coucou à tous,

Pell 'zo n'on ket deuet amañ, gwir eo. E-mod-se emañ, evel ma lavare lod 'zo... Digarez a zo estreget ar c'hoñfinañ met gwelloc'h eo ganin chom hep lavarout re evit poent. Gwelet e vo.

Il y a longtemps que je ne suis pas venue ici... c'est comme ça, comme diraient certains... Il y a des raisons (en plus de celles liées au contexte depuis deux ans) mais je ne parlerai qu'en présence d'un avocat pour le moment... ;) Je vous raconterai plus tard.

Er bloavezh-mañ e kemeran perzh en un dae liorzh / zero lastez hag a zo kinniget gant an departamant Penn-ar-Bed ha kumuniezhioù kumunioù. O fal eo lakaat an berzhidi da vihanaat ar c'hementad-lastez produet e-barzh al liorzhoù. Ma fal din-me eo deskiñ ober gant al lastez en un doare "talvoudezus" met ivez deskin ober war-dro al liorzh en un doare talvoudezus evidon, evit an natur ha dreist-holl hep bezañ skuizh... 

Cette année j'ai été acceptée pour prendre part à un défi jardin /zéro déchet qui est proposé par le département du Finistère et certaines communautés de communes. Leur but est d'amener les participants à réduire les déchets produits dans le jardin. Mon but à moi est aussi d'apprendre à m'occuper des déchets d'une manière "utile" et aussi d'apprendre à m'occuper du jardin d'une manière utile pour moi, pour la nature aussi, et surtout sans épuisement...


Lañs an dae eo bet roet er mintin-mañ. Evit kregiñ ganti ez oamp pedet e mirva louzawouriezh Brest. Gwelet hon eus ti-gwer ar plant eus ar broioù pell. Dedennus-kenañ e oa ar weladenn. Un heñcher eus ar c'hentañ e oa ! Ha fentus mar plij. ;) Trugarez  deoc'h, Loïc.


Le lancement du défi a eu lieu ce matin. Pour commencer nous étions invités au Conservatoire Botanique de Brest. Nous avons vu la serre des plantes exotiques. La visite était extrêmement intéressante. Un guide de premier ordre ! Et amusant avec ça. ;) Merci Loïc.












Emichañs e teskin kalz a draoù. Emichañs e c'hounezin frouezh ha legumaj. Ha marteze e welin laboused ha heureuchined dre al liorzh ? ;)
J'escompte apprendre moultes choses, et aussi produire quelques fruits et légumes. Et peut-être verrai-je des oiseaux et des hérissons passer par le jardin ? ;)

Trugarez da Loïc, da virva louzawouriezh Brest ha da gumuniezh kumunioù Broioù an Aberioù.

Kenavo, ken ur wech all...
A bientôt


Commentaires

Posts les plus consultés de ce blog

Ça fait encore peur !!!

Partir... en crop, en stage, en journée "patouillages"...

Panna Cotta